Nog eens een berichtje... - Reisverslag uit Coronel Oviedo, Paraguay van Lore Goethals - WaarBenJij.nu Nog eens een berichtje... - Reisverslag uit Coronel Oviedo, Paraguay van Lore Goethals - WaarBenJij.nu

Nog eens een berichtje...

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

26 Mei 2009 | Paraguay, Coronel Oviedo

Hey,

Nog eens een berichtje, want het is weeral een tijdje geleden. De tijd vliegt voorbij!

Ondertussen is het eerste jaar in de unief hier echt begonnen. Begin mei hadden we examens van de inleidingscursus. We hadden 6 examens (van de 6 vakken die we hadden): 4 erdoor en 2 herexamens. Ondertussen al 1 herexamen gehad en er mooi door, vrijdag het tweede.
In het eerste jaar heb ik beslist om de richting 'Administración' te volgen, economisch dus, zo leer ik misschien toch nog iets bij over economie. We hebben ook redelijk wat algemene vakken.
Ons lessenrooster:
Ma__18u00-20u00: Filosofische antropologie
____20u10-21u30: 'Christelijk mysterie' (Misterio Cristiano, iets godsdienstig. Ik volg les aan een Katholieke universiteit...)
Di__18u30-21u30: Wiskunde
Wo__18u00-19u20: Communicatie 1
____19u30-21u30: Introductie in de economie
Do__18u00-19u20: Communicatie 1
____19u30-21u30: Geschiedenis van Paraguay
Vr__18u00-18u40: Geschiedenis van PY
____18u40-21u30: Introductie in de administratie
Za__13u30-15u30: Introductie in de boekhouding

Voor de rest niet veel speciaals te vertellen. Het is niet zo heel warm meer. Soms wordt het in de namiddag nog meer dan 30°, maar vooral 's morgens en 's nachts is het een heel stuk frisser. Ook als het regent dan koelt het meestal sterk af. Al enkele dagen écht koud weer gehad, dat wil zeggen minder dan 15-20°, maar een koude wind, en de huizen en zo zijn daar helemaal niet aan aangepast. Als het koud is buiten, dan is het ook koud binnen, want de huizen zijn niet geïsoleerd, en verwarming bestaat hier al helemaal niet...

Ik zal hier afsluiten, het is tijd om mij klaar te maken om naar de unief te gaan...

Voor alle studenten veel succes in de blok en met de examens!!

Groetjes,
Lore

  • 27 Mei 2009 - 05:53

    Stephanie V:

    ik heb de tekst nog niet kunnen lezen,
    want ik moet vertrekken naar school
    maar ik zeg toch al iets, want ik zou niet willen dat daan mij voor is :P...

    ik zal vanavond antwoorden!

  • 27 Mei 2009 - 07:40

    Stephanie C:

    hoi, ik dacht ook nog eens een berichtje te plaatsen voor de verandering.

    Lessenrooster ziet er alvast nog redelijk op het gemak uit en uw koude dagen zijn hier de warme... en je doet het al beter op school dan ik ondertussen :p

    Zit ondertussen al volop in de examens dus das wel niet te best.

    Nuja weet niet echt veel te zeggen, dusja amuseer je nog voor de tijd dat je daar nog zit alleszinds!!

    groet Stephanie

  • 28 Mei 2009 - 09:48

    Stephanie V:

    Voor iedereen examenstess, blijkbaar...:)
    Wij zijn nog niet begonnen met de examens, volgende week dinsdag pas.
    Maar de lessen zitten er wel al op, dat wil zeggen dat het jaartje weeral bijna voorbij is!
    De tijd vliegt!!!

    Welke herexamens had je? Waren het moeilijke vakken?

    Ja, het weer...
    We hebben deze week één dag gehad dat het bijna (met de nadruk op bijna) 30 graden was, in de zon (met de nadruk op in de zon :D)
    Maja...

    Kzal u laten, het is bijna middag, en ik begin honger te krijgen:D

    Tot later

  • 28 Mei 2009 - 14:04

    Daan:

    wat is geschiedenis van PY? klinkt moeilijk :s

    de geschiedenis vna het getal py. zo alle letters na de komma onthouden <.<

    ik weet er 2 : 3.14!

  • 29 Mei 2009 - 12:33

    Lore:

    Geschiedenis van PY is gewoon geschiedenis van Paraguay...


  • 29 Mei 2009 - 14:34

    Jessika:

    Hey!

    Joepie, nog een berichtje!

    Eventjes pauze tussen al mijn leerperioden heen... Het is hier vandaag echt mooi weer é en ik heb totaal geen zin in leren, ma bon, you've got to do what you've got to do:p

    Het zijn hier morgen en overmorgen Sinksenfeesten op de grote markt in Kortrijk. Zou graag eens gaan kijken, maar we zullen zien. Er is dan ook altijd rommelmarkt.

    Ik zal blij zijn als het 19 juni zal zijn, al die miserie zal er dan niet meer zijn en dan ZALIG genieten van het mooie weer...

    Hoe was je tweede herexamen? Weet je meteen of je erdoor bent of niet?

    Groetjes,
    Jessika


  • 30 Mei 2009 - 13:44

    Daan:

    @ jessika haha ik ben al de 16de gedaan :) juij dan kan ik 4 dagen langer niet leren dan gy
    wuuuuhuuuuuuw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Coronel Oviedo

Lore

Een jaartje studeren in het buitenland...

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 88703

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 09 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: