Laatste maand - Reisverslag uit Coronel Oviedo, Paraguay van Lore Goethals - WaarBenJij.nu Laatste maand - Reisverslag uit Coronel Oviedo, Paraguay van Lore Goethals - WaarBenJij.nu

Laatste maand

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

23 Juni 2009 | Paraguay, Coronel Oviedo

Hey iedereen!

De laatste weken hier, en uit noodzaak al begonnen met de voorbereiding van mijn vertrek hier. Gelukkgig lijkt juni hier wel een drukke maand!

Het eerste weekend was het weekend van AFS in Ciudad del Este. Jammer genoeg viel dat samen met de verjaardag van mijn broer, Julio, die zijn feest gaf in een discotheek in Asunción. Ik was heel graag geweest, want het was in één van de beste discotheken in Paraguay, en het is nu bijna een jaar geleden dat ik de binnenkant van een discotheek gezien heb! Maar het was een verplicht kamp, dus had ik geen keuze. En op het kamp hebben we ons ook geamuseerd!

De woensdag (10/06) was de verjaardag van mijn 'mamá paraguaya'. Vrijdag (12/06) was een feestdag voor 'La Paz del Chaco', einde van de oorlog in de Chaco.

Maandagavond (15/06) was er les, maar net voor het einde van de eerste les, kwamen er leerlingen van de hogere jaren de deuren sluiten, zodat er niemand meer weg kon. Het was onze studentendoop... Toen de les eindigde knoopten ze ons allemaal aan een touw, en moesten we in een bus stappen. Met de muziek volle bak reden we wat rond in Cnel Oviedo, tot we uiteindelijk bij onze bestemming kwamen: een soort schuur, waar er al een springkasteel klaarstond. We moesten één voor één uit de bus stappen en werden naar binnen begeleid, zodat er niemand kon ontsnappen. Binnen werden we bekogeld met eieren, bloem, water,... De eieren smeerden ze dan nog eens goed door je haar... Daarna moesten we op het springkasteel klimmen en werden we naar beneden geduwd, waar de oudere jaars nog eens een emmer water over ons hoofd goten. Gelukkig was het die dag (nacht) niet koud!
Daarna waren we gedoopd en begon het feestje...

De dinsdag (16/06) was de verjaardag van mijn zusje Majo, die 12 werd. Het echte feest met de familie werd uitgesteld tot zondag, maar er was een klein feestje thuis met haar klasgenotes.

Zondag (21/06) was hier vaderdag, de hele familie kwam hier thuis samen, zoals heel dikwijls gebeurd, en we aten 'asado', een soort bbq. 's Middags aten we taart voor de verjaardag van Majo.

Vandaag, dinsdag 23/06, is het de verjaardag van Fien (het andere Vlaamse meisje heir in Cnel Oviedo), haar verjaardagsfeest is dit weekend.
Donderdag (25/06) de verjaardag van mijn oudste broer, Félix, dus zondag komen we nog eens samen met de familie, en ook de familie van zijn vrouw...

Voor de rest is de winter hier zondag officieel begonnen, maar het was helemaal niet koud. Het begin van juni was er een koude periode, maar daarna warmde het weer op. De winter wordt hier blijkbaar vooral gekenmerkt door wisselende temperaturen! In het begin van juni werd het 's nachts dikwijls tot minder dan 10° (wat koud is zonder verwarming), dit weekend werd het weer 30° met zon... Het koelde 's avonds wel sneller af dan in de zomer.

Vele groetjes vanuit Paraguay,
maar tot binnenkort!!

Lore


  • 23 Juni 2009 - 20:59

    Marleen (dreambaby):

    hey lore,
    ik heb genoten van al je verhaaltjes vanuit paraguay. geniet nog van je laatste weken daar. als je terug bent, kom dan maar vlug eens goeie dag zeggen in de dreambaby shop he.groetjes!!!!!

  • 23 Juni 2009 - 21:05

    Lore:

    Zal ik zeker doen! Bedankt voor je berichtje en groetjes aan iedereen in Dreambaby! Tot binnenkort!

  • 23 Juni 2009 - 21:16

    Jessika:

    Dag Lore!

    Ik heb altijd een glimlach op mijn gezicht wanneer je nog eens een berichtje plaatst:-)!

    Zo te zien heb jij nog veel feestjes te vieren, dus geeft er nog maar ne keer ne goeien lap op é!
    Sinds vrijdag waren onze examens gedaan en is onze vakantie begonnen (Olé!). Gisteren een dagje Gent, morgen een dagje aan Zee...

    Ik verheug me er al op om je terug te zien, maar geniet eerst nog maar goed van je tijd in Paraguay!

    Véél groetjes,
    Jessika

  • 25 Juni 2009 - 16:15

    Elien:

    Wat veel verjaardagen zeg :p 't klinkt in ieder geval heel gezellig.

    Hihi, zo leuk dat je daar ook gedoopt bent, waarschijnlijk wordt je hier in België ook nog eens gedoopt, dus dubbel doop!

    bij jou gaat het eraan toe, bij mij daarentegen: de vakantie is officieel begonnen! (gisteren proclamatie)
    Nu nog lekker relax, zo wat kleine dingetjes doen en met een paar mensen afspreken, en vanaf juli beginnen dan de langere uitstapjes =) en dan.. ZIE IK JOU WEER TERUG =) feest!

    Zoen en tot binnenkort! (rond de 23e juli ergens dan wrsch) =P

  • 28 Juni 2009 - 13:27

    Kimberly:

    Hey ,
    Het einde is voor jouw in zicht hé !!! Voor mij moet het allemaal nog beginnen !! Zo te zien hebje echt een toffe periode achter de rug , ik hoop dat ik hetzelfde kan zeggen ;) Als je terug in België bent spreken we zeker eens af , dan kan ik je nog een paar vragen stellen ;)
    Groetjes kimbery

  • 03 Juli 2009 - 14:49

    Stephanie V:

    WOOW, de tijd vliegt!!
    daarjuist was het nog een maand eer je terug was
    en nu ben je al terug binnen een week!!!!
    kheb foto's getrokken van mijn kattejongskes,
    het is bijna de moeite niet dat ik de foto's doorstuur, want straks zie je ze in levende lijve!
    (je wil toevallig geen kattejongske?:D)

    je hebt nog geluk, de zomer is net begonnen in belgie, we hebben al de hele week warm weer,
    zeker in de zon halen we makkelijk 30°!! (voor ons belgen is 30° speciaal:D)

    allé, tot volgende keer,
    grote kans dat dat in belgie is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Coronel Oviedo

Lore

Een jaartje studeren in het buitenland...

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 88711

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 09 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: