'Universiteit' - Reisverslag uit Coronel Oviedo, Paraguay van Lore Goethals - WaarBenJij.nu 'Universiteit' - Reisverslag uit Coronel Oviedo, Paraguay van Lore Goethals - WaarBenJij.nu

'Universiteit'

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

22 Maart 2009 | Paraguay, Coronel Oviedo

Hey iedereen!

Het is al een tijdje geleden, dus nog eens een berichtje. Hier gaat alles nog altijd goed. Nog altijd goeie warme temperaturen en veel zon... De herfst voelen we nog niet echt, hoewel die hier zaterdag (de 21ste) begonnen is.

Ik ga nu al 2 weken naar de unief hier. Ik doe de inleidingscursus, lessen die de leerlingen moeten volgen voor de in hun eerste jaar beginnen. In mei ongeveer begint het eerste jaar dan echt en zal ik de richting moeten kiezen. Nu heb ik elke avond in de week les van ongeveer 18u30 tot rond 21u-21u30, hangt ervan af wanneer de leerkracht klaar is met de les, of wanneer we een oefening afwerken.
We hebben elke avond van de week een andere les: de maandag 'Metodologia', de dinsdag 'Comunicación', de woensdag 'Lógica Simbólica', de donderdag 'Matemática' en de vrijdag 'Realidad Contemporanea del Paraguay'. Het enige die ik in België ook al kreeg is wiskunde, hoewel Realidad Contemporanea wel iets meeheeft van geschiedenis.
De lessen zijn over het algemeen niet echt stresserend, maar we hebben wel al verschillende taken gekregen.
De bedoeling van de inleidingscursus, hier 'CPI', is de basiskennis van de leerlingen aanvullen, zodat ze allemaal met dezelfde basis aan de universiteit beginnen. Ze beginnen dus vanaf het begin, en ook echt het begin. Vb. in wiskunde zagen we onlangs 'volgorde van bewerkingen'.

Voor de rest is het hier redelijk rustig, ik doe niet veel speciaals, maar de tijd vliegt voorbij. Het gaat allemaal sneller dan ik soms besef. Ik zal er dus nog maar verder van genieten :)!

Heel veel groeten vanuit Paraguay, en tot in juli!

Besos,
Lore

  • 23 Maart 2009 - 11:45

    Stephanie V:

    daan,
    ik dacht, ik zal nog eens EERST een berichtje plaatsen :D

    Bij ons is de 21e de lente begonnen,
    die dag voelden we de lente aankomen,
    maar bijvoorbeeld vandaag is het meer winters weer: koud en wat regen

    amai, ik vond dat in onze richting we al begonnen bij "het begin"
    dat waren machten enzo
    maar volgorde van bewerkingen is inderdaad nog meer het begin:D
    Het voordeel daarvan is dat je het verstaat

    geniet er inderdaad maar van,
    ik ondervind ook dat de tijd vliegt,
    het was daarjuist vorige week, en het is net alsof ik het weekend heb overgeslaan, want het is weeral maandag
    nu is het middag,
    dus straks weer les,
    statistiek, ie legt het zodanig slecht uit dat het 3 kwartier duurde eer ik doorhad dat we dat vorig jaar gezien hebben,
    ie schreef ineens 'P' op het bord van kans, en dan had ik zoiets van: hmm :D

    maar, ik zal u laten,
    ik ga eten, en dan vertrekken naar school

    gr stephanie

  • 24 Maart 2009 - 19:36

    Elien, Jouw Nichtje :

    Klinkt moeilijk, die inleidingscursus xD Volgorde van de bewerkingen, hoe ging dat ook al weer ^^ hihi, lijkt me wel lekker rustig dan?

    Geniet nu nog maar van de rust nu het nog kan, volgend jaar wordt het vollop blokken!
    'k Vind het nog altijd grappig dat we samen wouden beginnen met onze studies, en nu zal het nog zo zijn ook! Gnigni, kom je dan naar Gent? :) Dat zou echt supertof zijn ^^ Mama wil dat ik naar Kortrijk ga, maar als ik in leiding sta op de scouts, lijkt het me toch veel praktischer in Gent te blijven. En Gent is ook een toffe uniefstad, dus waarom niet? Zeker als jij naar Gent zou komen? Maar als je naar Leuven of Antwerpen gaat, begrijp ik dat ook, of in Kortrijk blijven lijkt me ook nog logisch eigenlijk, heel logisch zelfs. Maar Gent = feeeesje! Dus allen daarheen ^^

    In ieder geval, 'k ga hierbij het berichtje afsluiten, het moment dat je weer terug komt, komt dichter en dichter, ik kijk er al naar uit, hoewel ik er waarschijnlijk niet kan zijn als je terugkomt, als je de 9e terugkomt, zit ik in Zweden... Maar ik kom zekerzekerzeker op het eerste vrije moment van mijn vakantie naar jou (als jij dan thuis bent in ieder geval)!

    hihi, slaap zacht daar in Paraguay, zoenzoenzon!!

  • 12 April 2009 - 06:44

    Lieselot:

    Het is waarschijnlijk wel tof dat je eigenlijk terug naar school mag gaan. Al die vakantie, na een tijdje verveelt dat ook zeker? :p Jaja wen er maar niet te veel aan, want volgend jaar zal het zo gemakkelijk niet meer zijn :p Hier is het eigenlijk ook wel goed weer. Gisteren zelf kunnen lopen in een rokje en een t-shirt, dus ik klaag zeker niet. Hopelijk blijft het nu zo'n mooi weer he. Kga nu wat gaan eten, maar kzal je heel gauw nog eens een mailtje sturen.

    Lieselot

  • 13 April 2009 - 08:06

    Stephanie V:

    GELUKKIGE VERJAARDAG!!!

  • 14 April 2009 - 22:01

    Jarne:

    Hoi lore!
    Gisteren geen tijd gehad om je een gelukkige verjaardag te wensen,

    Maar dus ja een gelukkige verjaardag he :-). Eindelijk 19 :p
    Heb je daar goed gevierd?

    Hier nu de 2e week van de paasvakantie en kmoet zeggen tis wel een leuke vakantie eigenlijk. Vorige week elke dag weggeweest :D. Zaterdag en zondag zelfs gaan kamperen om naar de koerse te gaan kijken, zot e :p.
    Deze week zal ik het wa rustiger houden, schoolwerk en zo :(.

    Wanneer kom je nog eens op msn want kheb u nu écht al lang nimeer gehoord!

    groetjes, Jarne
    X

  • 21 April 2009 - 09:27

    Karen Vandensteen:

    haai lore

    'k heb aan jou gedacht, de 13e... (maar daar ben je niets mee, natuurlijk)

    geniet van je laatste maanden, succes op den unief (ik kan me inbeelden dat ze bij 't begin beginnen, maar wel redelijk snel gaan? of toch niet?) en vooral veel plezier!

    liefs, karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Coronel Oviedo

Lore

Een jaartje studeren in het buitenland...

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 88583

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 09 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: